Lier opent energieloket vanaf september
Inwoners van Lier konden met al hun vragen over wonen steeds terecht in het Woonloket. Voor vragen over energie was dit echter nog niet het geval. Gezien de snel evoluerende markt werd de vraag naar een centrale locatie steeds groter. Goed nieuws! De stad Lier breidt het bestaande Woonloket uit naar een Woon- en Energieloket, genaamd Stekr. Vanaf 2 september staan adviseurs je bij van a tot z op eenzelfde locatie.
In juni werd Stekr reeds gelanceerd in Lier en 8 andere gemeenten uit de regio als hét gratis aanspreekpunt voor advies op maat van je woning. Heb je een vraag rond het energiezuiniger maken van je wonen, de energielening of premies, of wil je duurzaam (ver)bouwen? Kies je best voor zonnepanelen of een warmtepomp? Hoe laat je jouw energieverbruik dalen? Wil je huren of verhuren?
De dienstverlening van Stekr beperkt zich echter niet enkel tot advies over wonen en energie. Inwoners kunnen ook rekenen op heel wat diensten: zo brengt de adviseur ter plaatse het energieverlies van je woning in kaart, zijn er op de website handige infofiches en slimme berekeningstools in één klik beschikbaar.
Iedereen heeft recht op een duurzame en kwalitatieve stek. Voor alle informatie, inspiratie, advies en begeleiding rond wonen en energie hoef je dus voortaan maar op één adres aan te kloppen. Een afspraak maken kan heel eenvoudig via de online afsprakenmodule op of telefonisch via 03 8000 300. Het loket is afwisselend open op maandag van 15u – 19u en woensdag van 14u – 16u, afhankelijk van het thema waarrond je vragen hebt.
Meer info op www.stekr.be